دایود لیزر یا لیزر دایود

دستورالعمل های قبلی برای لیزر موهای زائد 09137106334

Published

on

دستورالعمل های قبلی برای لیزر موهای زائد

  • بیماران باید استفاده از رتینول یا کرم های سفید کننده را حداقل به مدت 2 هفته قطع کنند.

  • دو هفته قبل از درمان از هرگونه آفتاب سوختگی یا قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد خودداری کنید.

  • اگر بیماران در عرض 4 هفته هر گونه درمان سایشی یا غیر سایشی روی پوست خود دریافت کرده اند، باید با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ارتباط برقرار کنند.

  • بیماران باید ناحیه ای را که قرار است درمان کنند صبح یا شب قبل بتراشند. اگر ناحیه قبل از درمان تراشیده نشود 25 دلار هزینه دارد.

  • داروهای حساس به نور باید 2 هفته قبل از درمان قطع شود. قبل از قطع مصرف، بیماران باید از پزشک مراقبت های اولیه خود مشاوره بگیرند.

دستورالعمل لیزر موهای زائد بعد از درمان

بسته های سرد (نه منجمد) باید بلافاصله پس از درمان استفاده شود تا محل درمان خنک شود، تورم کاهش یابد و ناراحتی کاهش یابد.

بسته های سرد شیمیایی در صورتی که دمای آنها کمتر از 4 درجه سانتی گراد باشد توصیه نمی شود. می توان از پدهای گاز منجمد 4×4 که قبلاً با آب مرطوب شده و در کیسه های پلاستیکی کوچک قرار داده شده است استفاده کرد.

برای جلوگیری از ضربه به ناحیه تحت درمان در چهار یا پنج روز اول پس از درمان باید مراقب باشید: حمام داغ، ورزش هوازی، ماساژ و غیره ممنوع است.

بیماران باید از ضد آفتاب با فاکتور بالا (SPF 30-50) استفاده کنند و حداقل یک ماه پس از درمان از ناحیه تحت درمان در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت کنند. برنزه کردن پس از جلسات درمانی ممکن است بازسازی ملانین را افزایش دهد که ممکن است منجر به هایپرپیگمانتاسیون شود.

اکثر بیماران ممکن است بلافاصله پس از درمان آرایش کنند. با این حال، ما به بیماران توصیه می کنیم که آرایش را متوقف کنند، اگر محل درمان فلس شد یا کیک کرد.

پوست در این دوره حساس است و پاک کردن آرایش، به خصوص اگر پاک کردن آن مشکل باشد، ممکن است به پوست آسیب برساند و محل را مستعد عفونت کند.

به بیماران توصیه می شود که استانداردهای بهداشتی بالای ناحیه تحت درمان را برای چند روز پس از درمان حفظ کنند. به بیماران توصیه می شود تا چند روز پس از درمان در ورزش های خشن یا فعالیت های مشابه شرکت نکنند تا زمانی که پوست به حالت طبیعی خود بازگردد.

بیماران باید 4 تا 5 هفته پس از درمان برای معاینه محل درمان و در صورت لزوم برای درمان اضافی مراجعه کنند. معمولاً چهار تا پنج هفته فاصله بین درمان است. سرعت رشد مو به فرد و ناحیه بدن تحت درمان، جنسیت و شرایط هورمونی، شرایط فیزیولوژیکی و فصلی که در آن درمان انجام شده است بستگی دارد.

اگر نیازی به درمان اضافی نباشد، بیماران باید سه تا چهار هفته بعد، ترجیحاً زمانی که موهای جدید در ناحیه درمان رشد کرده اند، برای معاینه مجدد مراجعه کنند.

اگر پاکسازی جزئی مو وجود داشته باشد، درمان باید با استفاده از همان پارامترها ادامه یابد و در صورت لزوم بیمار باید پس از 4 تا 8 هفته برای درمان اضافی مراجعه کند. اگر تغییری مشاهده نشد، پارامترهای درمان باید تغییر کنند.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟

پاسخ به این سوال مطمئناً به نوع پوست شما و همچنین متخصص مراقبت های بهداشتی که درمان را ارائه می دهد بستگی دارد. اگر متخصصین مراقبت های بهداشتی که از این تجهیزات استفاده می کنند، در زمینه ایمنی لیزر و تنظیمات موثر آگاه نباشند، همان تجهیزات لیزر موهای زائد ممکن است نتایج بسیار متفاوتی داشته باشد.

نکته ای که در انتخاب لیزر باید به آن توجه داشت این است که در این بحث در مورد انواع لیزر و برندهای لیزر صحبت می کنیم. Lumenis Lightsheer یک لیزر دایود عالی است. Cynosure Apogee یک لیزر الکساندرایت عالی است و Sciton Profile یک لیزر Nd:Yg با پالس بلند عالی است. توصیه می کنیم کمی در مورد ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تحقیق کنید و همچنین از پرسیدن در مورد تنظیمات یا تجربه ارائه دهنده خود نترسید.

در نهایت، ما به شدت توصیه می کنیم که تجهیزات لیزری که به دنبال آن هستید توسط FDA پاکسازی شود. ارائه دهندگانی در بازار وجود دارند که خدمات لیزر موهای زائد را با تجهیزات لیزری غیرقابل تنظیم ارائه می دهند که بیماران باید مراقب آنها باشند.

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

متغیرهای زیادی وجود دارد که هزینه نهایی لیزر موهای زائد را تعیین می کند. این موارد شامل تعداد جلسات، تجهیزات مورد استفاده، رنگ مو و سیاست های قیمت گذاری تسهیلات می باشد. یک چیز مسلم است، شما به چندین درمان نیاز خواهید داشت، معمولا بین 5-8 بسته به منطقه و طول چرخه رشد.

مناطق کوچک مانند زیر بغل و چانه می توانند بسیار مقرون به صرفه باشند. مناطق دیگر مانند پاهای کامل می توانند بسیار گران باشند. ما جلساتی را دیده‌ایم که کمتر از 30 دلار و تا 500 دلار می‌روند.

مجدداً، به دلیل تنوع در لیزرها، امکانات و ارائه دهندگان، بهتر است قبل از انجام تعهد، سوالاتی در مورد تنظیمات، تجهیزات لیزر و فرکانس بپرسید. این به شما کمک می کند تا به عنوان یک بیمار از انتظارات خود مطلع شوید. همه بیماران نتایج یکسانی را مشاهده نمی کنند یا به پروتکل خدمات پزشکی یکسانی نیاز ندارند.

عوارض و خطرات لیزر موهای زائد؟

تمام درمان های لیزری دارای یک عنصر خطر هستند. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی با تجربه تعیین می کند که آیا شما کاندیدای خوبی هستید یا خیر و از بهترین تنظیمات لیزر مناسب برای پوست شما استفاده خواهد کرد.

حتی با بهترین آمادگی، مهارت و تجربه، همیشه احتمال سوزش، هیپر یا هیپوپیگمانتاسیون، تاول، زخم و در موارد نادر رشد مو در ناحیه تحت درمان وجود دارد. در زیر به برخی از خطرات مرتبط با لیزر موهای زائد اشاره شده است.

  • ناراحتی – ممکن است در طول درمان با لیزر کمی ناراحتی ایجاد شود.

  • التیام زخم – جراحی با لیزر می تواند منجر به تورم، تاول، پوسته پوسته شدن یا پوسته پوسته شدن نواحی تحت درمان شود که ممکن است یک تا سه هفته طول بکشد تا بهبود یابد. هنگامی که سطح بهبود یافت، ممکن است برای دو تا چهار هفته دیگر یا در برخی بیماران بیشتر به رنگ صورتی یا حساس به خورشید باشد.

  • کبودی / تورم / عفونت – با برخی لیزرها، ممکن است کبودی ناحیه تحت درمان ایجاد شود. علاوه بر این، ممکن است مقداری تورم نیز مشاهده شود. در نهایت، هر زمان که یک روش پوستی انجام شود، عفونت پوست یک احتمال است، هرچند نادر است.

  • تغییر رنگدانه (رنگ پوست) – در طول فرآیند بهبودی، احتمال کمی وجود دارد که رنگ ناحیه تحت درمان در مقایسه با پوست اطراف، روشن‌تر یا تیره‌تر شود. این معمولا موقتی است، اما در موارد نادر ممکن است دائمی باشد.

  • جای زخم – جای زخم یک اتفاق نادر است، اما زمانی که سطح پوست مختل شده باشد، امکان پذیر است. برای به حداقل رساندن احتمال ایجاد اسکار، مهم است که تمام دستورالعمل های پس از درمان را به دقت دنبال کنید.

  • قرار گرفتن در معرض چشم – عینک محافظ (سپر) ارائه خواهد شد. مهم است که این سپرها را همیشه در طول درمان نگه دارید تا از چشمان خود در برابر قرار گرفتن تصادفی لیزر محافظت کنید.

مدت زمان بین لیزر درمانی موهای زائد

لیزر موهای زائد می تواند یک روش بسیار موثر باشد، اما از آنجا که این یک خدمات پزشکی است، تنوع کمی وجود دارد. هدف از لیزر درمانی، درمان موهایی است که در فاز آناژن هستند.

اگرچه ما دوست داریم همه موها در فاز آناژن باشند، این بعید است فقط حدود 10 تا 20 درصد موها در مرحله رشد فعال هستند. این بدان معنی است که جلسه شما تنها 20٪ را به طور موثر درمان می کند.

این مسئله این است که فرکانس چه زمانی باید باشد. این می تواند متفاوت باشد و متخصص سلامت شما توصیه ای بر اساس رشد موهای شما خواهد داشت. از نظر تجربه، این می تواند از 4 هفته تا 10 هفته متغیر باشد.

بعد از لیزر موهای زائد چقدر باید ریزش کنیم؟

میزان موهایی که در هر جلسه لیزر موهای زائد می ریزد می تواند متفاوت باشد. موها در 3 فاز مختلف رشد می کنند و لیزر موهای زائد بر روی موهای فاز رشد موثر است. اگر موها در فاز صحیح باشند، باید به طور دائمی آنها را کاهش داد.

برخی از موها می توانند بلافاصله از فولیکول خارج شوند، در حالی که برخی می توانند به رشد خود ادامه دهند و طی چند هفته آینده ریزش کنند. ما معمولاً توصیه می‌کنیم درمان‌های گردن و صورت هر ۴ هفته یک‌بار و هر ناحیه زیر گردن هر ۶ هفته یک‌بار انجام شود تا امیدواریم موهای زائد در فاز صحیح کاهش موهای زائد با لیزر باشند. برخی از درمان‌ها باعث از بین بردن موهای زائد زیادی می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به حذف موهای بسیار کمی منجر می‌شوند. این فقط به مرحله رشد بستگی دارد.

آیا تراشیدن موهای شما ضخیم‌تر و سریع‌تر رشد می‌کند؟

اصلاح این شهرت افسانه ای را به دست آورده است زیرا موهای طبیعی به تنهایی دارای نوک نرم بوده و مدتی در معرض نور قرار گرفته اند و به طور بالقوه رنگ آن را روشن تر می کند.

ته ریش تراش تازه رشد کرده دارای انتهای صافی نسبت به اصلاح قبلی است و به تازگی در روشنایی روز ظاهر می شود تا به همان اندازه که همیشه تاریک باشد.

چه زمانی اصلاح را قبل از لیزر موهای زائد متوقف کنیم؟

بهتر است یک روز قبل یا روز درمان خود اصلاح کنید. برای جلوگیری از سوختگی تیغ از یک تیغ تازه به همراه کرم موبر استفاده کنید. اصلاح در حین قرار ملاقات می تواند منجر به بریدگی و تحریک تیغ به دلیل اصلاح خشک شود و توصیه نمی شود.

  • لیزر موهای زائد در مقابل. الکترولیز – کدام بهترین است؟

  • لیزر موهای زائد دائمی نیست. الکترولیز می تواند دائمی باشد.

  • لیزر موهای زائد مناطق بزرگ را بسیار سریعتر پوشش می دهد. الکترولیز یک فولیکول را در یک زمان درمان می کند.

  • لیزر موهای زائد فقط برای موهای تیره کار می کند. الکترولیز کور رنگ است.

  • لیزر موهای زائد به چندین درمان با فاصله 4 هفته نیاز دارد. الکترولیز پس از یک بار درمان، فولیکول مو را از بین می برد.

  • هر دو پتانسیل ایجاد زخم را دارند.

اپیلاسیون و کندن موهای زائد بعد از لیزر موهای زائد؟

استفاده از هر نوع حذف مو، اپیلاسیون و غیره در هر زمان 5 روز یا بیشتر پس از لیزر درمانی بی خطر است. نگرانی هر گونه قرمزی یا تحریکی است که مستقیماً به خود لیزر مربوط می شود.

به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید لیزرهای بیشتری داشته باشید، چندین هفته قبل از درمان، موهای خود را نچینید یا واکس نکنید زیرا می خواهید موهای فولیکول درمان شوند. اصلاح یا برش با قیچی خوب است.

آیا لیزر موهای زائد واژن باعث قرمزی، تورم، برآمدگی و خارش می شود؟

بله، ممکن است در چند درمان اول خارش و تورم داشته باشید. قرمزی به عنوان یک عارضه جانبی بسیار رایج است. بیماران می توانند از آلوئه ورا برای تسکین آن و کاهش التهاب استفاده کنند. همانطور که با لیزر درمانی ادامه می دهید، اصلاح ناحیه را تحریک می کند.

بعد از لیزر موهای زائد چه مدت باید از نور خورشید دور بمانم؟

پس از لیزر موهای زائد معمولاً توصیه می شود حداقل به مدت 7 تا 10 روز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. این باعث کاهش احتمال عوارض می شود.

پرهیز از آفتاب و استفاده از کرم های ضد آفتاب به طور کلی هنگام انجام درمان های لیزر موهای زائد توصیه می شود تا خطر عوارض جانبی مانند سوختگی و تغییرات رنگدانه را به حداقل برسانید زیرا پوست برنزه می تواند بیشتر در معرض عوارض لیزر موهای زائد باشد.

لیزر موهای زائد 15 تا 16 ساله: خطری وجود دارد؟

لیزر موهای زائد همان خطراتی را برای نوجوانان دارد که برای بزرگسالان بالای 18 سال دارد. با رضایت والدین، نوجوانان می توانند موهای ناخواسته را با لیزرهای ایمن و متخصصان آموزش دیده با این فناوری درمان کنند.

اهمیت دوری از آفتاب و ضد آفتاب برای جلوگیری از تغییر رنگ پوست و سوختگی قبل و بعد از لیزر درمانی ضروری است.

بین درمان های از بین بردن موهای زائد چه باید کرد؟

با ادامه درمان‌ها، اکثر بیماران نگران رشد موهای زائد بین درمان‌ها نیستند. با این حال، اگر نیاز به برداشتن مو دارید، لازم است از موم یا موچین خودداری کنید.

انرژی لیزر ریشه مو را هدف قرار می دهد و اپیلاسیون و موچین ریشه مو را از بین می برد. با این حال، اصلاح بین دو درمان خوب است. در واقع، اگر موهای شما بلند است، تراشیدن قبل از درمان می‌تواند به درمان موثرتری کمک کند.

به طور متوسط ​​چند جلسه برای جلوگیری از رشد موهای بدن لازم است؟

به طور متوسط ​​5 تا 8 جلسه درمان برای دستیابی به کاهش دائمی مو طول می کشد. تعداد جلسات بستگی به ناحیه بدن تحت درمان دارد.

آیا لیزر کردن ناحیه بیکینی بی‌خطر است؟

انجام لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی و همچنین سایر نواحی بالا و پایین پاها ایمن و بسیار رایج است. با این حال، بهتر است بلافاصله قبل و بعد از درمان از آفتاب دوری کنید.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر موهای زائد گاهی اوقات بیش از حد وعده داده می شود که “دائمی” است و “شما هرگز مجبور به اصلاح، اپیلاسیون، موچین و غیره نخواهید بود.” بار دیگر – این فقط ممکن نیست. اگر فولیکول از بین برود، ممکن است تک موها برای همیشه برداشته شوند.

آن فولیکول واحد دوباره رشد نخواهد کرد. با این حال، بهترین چیزی که می توانید از لیزر موهای زائد انتظار داشته باشید این است که 70 تا 80 درصد موهای زائد به طور کامل برداشته شوند. موهای باقی مانده باید نازک تر، نازک تر و رنگ روشن تری داشته باشند.

علاوه بر این، با گذشت زمان، بدن شما فولیکول های موی جدیدی ایجاد می کند، بنابراین رشد موهای جدید رخ می دهد. به همین دلیل است که توصیه می شود پس از 6 درمان اولیه، هر 4 تا 6 ماه یکبار تحت درمان های نگهدارنده قرار بگیرید تا موهای جدید مورد هدف قرار گیرند.

بنابراین برای پاسخ کوتاه به سوال شما – بله، SINGLE موهای زائد برای همیشه حذف می شوند. حذف 100% کل موها غیرممکن است.

سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد چقدر شایع است؟

سوختگی همیشه خطری است که در هنگام استفاده از لیزر وجود دارد. اگر متخصص لیزر، تنظیمات و پروتکل های مناسب رعایت شود، سوختگی یک اتفاق نادر است. سوختگی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که تنظیم آن نسبت به نوع پوست خیلی زیاد باشد.

بیمارانی که پوست تیره تری دارند در طول درمان بیشتر مستعد سوختگی هستند. با این حال، متخصصان بهداشت معمولاً یک نقطه آزمایش را قبل از درمان کامل ارائه می دهند. اگر نقطه آزمایش بسوزد، ممکن است درمان انجام نشود.

بعد از لیزر موهای زائد، یک واکنش پوستی شبیه سوختگی گرفتم.

اگر فکر می کنید ممکن است توسط لیزر دچار سوختگی شده باشید، به شدت توصیه می کنیم برای پیگیری در عرض 24 تا 48 ساعت برنامه ریزی کنید. اکثر امکانات بدون هیچ هزینه ای پیگیری می کنند. همچنین توصیه می کنیم برای مستندسازی مناطق تحت درمان عکس بگیرید. عکس‌ها خوب هستند، زیرا ممکن است علائم تا زمان پیگیری ناپدید شوند.

گاهی اوقات بیماران ممکن است نوعی فولیکولیت را تجربه کنند. این می تواند به صورت سرهای سفید، تاول و التهاب در اطراف فولیکول مو ظاهر شود.

من در طول درمانم هیچ درد یا ناراحتی احساس نکردم، آیا تاثیر داشت؟
درد و ناراحتی برای لیزر موهای زائد بسیار معمول است. باید احساس کند که یک نوار لاستیکی به همراه مقداری گرما به هم می خورد. هر چه موها روشن تر یا موها کمتر باشد، ممکن است درد کمتری داشته باشد.

برخی از ارائه دهندگان ممکن است از کیسه های یخ، هوای سرد یا عوامل بی حس کننده برای به حداقل رساندن ناراحتی استفاده کنند. توصیه می کنیم این موضوع را به متخصص سلامت خود ذکر کنید زیرا ممکن است انرژی برای نوع پوست شما کم باشد.

آیا لیزر موهای زائد به خلاص شدن از شر پاهای توت فرنگی کمک می کند؟

آره. لیزر موهای زائد ممکن است با از بین بردن فولیکول مو به کاهش اندازه منافذ کمک کند.

من چند سال پیش لیزر موهای زائد را روی ریش خود انجام دادم. ریشم الان تکه تکه شده آیا کاری وجود دارد که بتوانم برای رشد مجدد ریش خود انجام دهم؟
متأسفانه، رشد مجدد موها به تراکم قبل از جلسات لیزر موهای زائد می تواند چالش برانگیز باشد. برای رشد مجدد موهای خود، ممکن است لازم باشد به یک متخصص ترمیم مو مراجعه کنید.

لیزر موهای زائد در چه مناطقی از بدن قابل انجام است؟

نواحی رایجی که زنان لیزر موهای زائد را انجام می دهند عبارتند از: لب بالایی، زیر بغل، خط بیکینی، پاها و بازوها. رایج ترین نواحی لیزر موهای زائد برای مردان عبارتند از: پشت، شانه ها، سینه و شکم.

سوالات بیشتر؟

هنوز سوالات بیشتری دارید؟ ما پاسخ هایی داریم. با ما تماس بگیرید تا مشاوره رایگان خود را تعیین کنید و بدانید لیزر موهای زائد برای شما مناسب است یا خیر.

ما   مکان های لیزر موهای زائد آریزونا را داریم که به شما نزدیک هستند، نزدیک ترین مکان را پیدا کنید و وارد شوید!

Click to comment

Trending