لیزر پوست مجدد چیست؟

لیزر مجدد پوست ، نوعی روش مراقبت از پوست است که توسط متخصص پوست یا پزشک انجام می شود. این شامل استفاده از لیزر برای کمک به بهبود بافت و ظاهر پوست است.

بسته به نیازهای فردی شما ، متخصص پوست شما ممکن است لیزرهای ابلیتیو یا غیر ساینده را توصیه کند. لیزرهای تخریبی شامل دی اکسید کربن (CO2) یا اربیوم هستند. درمان های لیزری CO2 برای از بین بردن جای زخم ، زگیل و چین و چروک های عمیق استفاده می شود. اربیوم برای خطوط و چین و چروک های ظریف و سایر مشکلات پوستی سطحی استفاده می شود. هر دو نوع لیزرهای ابلیتیو لایه های خارجی پوست را حذف می کنند.

لیزرهای غیر ساینده هیچ لایه پوستی را حذف نمی کنند. اینها شامل نور پالسی ، لیزرهای رنگی پالسی و لیزرهای کسری هستند. لیزرهای غیر ساینده ممکن است برای روزاسه ، رگ های عنکبوتی و مشکلات پوستی مرتبط با آکنه استفاده شوند.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد نحوه عمل ، علت انجام آن ، عوارض جانبی احتمالی و موارد دیگر بیشتر بدانید.

چه کسی باید این روش را انجام دهد؟

اگر نگرانی های مربوط به سن ، آفتاب یا آکنه در مورد مراقبت از پوست دارید که با محصولات بدون نسخه (OTC) قابل درمان نیست ، ممکن است این روش را در نظر بگیرید.

لیزر برای جوانسازی پوست می تواند برای درمان یک یا چند مورد از مشکلات زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  • لکه های سنی
  • زخم
  • جای جوش
  • خطوط ریز و چین و چروک
  • پای کلاغ
  • افتادگی پوست
  • رنگ ناهموار پوست
  • غدد چربی بزرگ شده
  • زگیل

رنگ طبیعی پوست شما همچنین می تواند تعیین کند که آیا این بهترین نوع عمل زیبایی برای شما است یا خیر. افرادی که رنگ پوست روشن تری دارند اغلب کاندیدای مناسبی هستند زیرا خطر کاهش رنگدانه ها را کاهش می دهند .

با این حال ، انجمن جراحان زیبایی آمریکا (ABCS) می گوید که این تصور غلط است که لیزر مجدد پوست فقط برای پوست های روشن است. کلید کار با یک متخصص پوست یا پزشک است که می داند کدام نوع لیزر برای رنگ های تیره پوست بهتر عمل می کند (به عنوان مثال ، لیزرهای اربیوم).

این روش ممکن است برای افرادی که دارای آکنه فعال یا افتادگی پوست زیاد هستند مناسب نباشد.

ABCS همچنین توصیه می کند که این روش را در پاییز یا زمستان انجام دهید. این می تواند به کاهش قرار گرفتن در معرض آفتاب کمک کند ، که می تواند به پوست ظریف آسیب برساند.

قیمت آن چند است؟

لیزر کردن سطح پوست یک عمل زیبایی محسوب می شود ، بنابراین تحت پوشش بیمه پزشکی قرار نمی گیرد.

هزینه ها بین انواع لیزرهای مورد استفاده متفاوت است. به گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS) ، هزینه درمانهای لیزری غیر ساینده حدود 1031 دلار در هر جلسه است ، در حالی که درمانهای برطرف کننده حدود 2330 دلار در هر جلسه است.

هزینه کلی شما نیز بستگی به تعداد جلسات مورد نیاز و همچنین منطقه تحت درمان دارد. برخی از متخصصین پوست مجرب تر نیز ممکن است هزینه بیشتری در هر جلسه دریافت کنند. تا زمانی که به نتایج دلخواه خود نرسید ، به چندین جلسه لیزر مجدد نیاز خواهید داشت.

آنچه از رویه انتظار می رود

لایه برداری پوست با لیزر لایه بیرونی پوست شما را هدف قرار می دهد در حالی که همزمان لایه های زیرین درم را گرم می کند. این امر باعث تولید کلاژن می شود.

در حالت ایده آل ، الیاف کلاژن جدید به تولید پوست جدیدی کمک می کند که بافت صاف تری داشته و در لمس محکم تر می شود.

این روش شامل مراحل زیر است:

  1. قبل از اینکه پوست لیزری دوباره ظاهر شود ، پوست شما باید آماده شود. این شامل یک سری درمان است که چند هفته قبل از عمل انجام می شود. هدف این است که تحمل پوست خود را در برابر درمان های حرفه ای افزایش دهید. همچنین می تواند خطر عوارض جانبی را کاهش دهد.
  2. در روز انجام عمل ، پزشک از بی حسی موضعی در ناحیه تحت درمان استفاده می کند. این برای کاهش درد و ایجاد راحتی بیشتر در طول عمل استفاده می شود. اگر ناحیه وسیعی از پوست تحت درمان قرار می گیرد ، پزشک ممکن است مسکن یا مسکن را پیشنهاد کند.
  3. در مرحله بعد ، پوست تمیز می شود تا هرگونه چربی اضافی ، آلودگی و باکتری از بین برود.
  4. پزشک شما درمان را با استفاده از لیزر انتخاب شده شروع می کند. لیزر به آرامی در اطراف ناحیه تعیین شده پوست حرکت می کند.
  5. سرانجام ، پزشک شما ناحیه درمان را با پوشش می پوشاند تا در پایان عمل از پوست محافظت کند.

عوارض و خطرات احتمالی

مانند سایر روشهای زیبایی ، لیزر پوست نیز عوارض جانبی ایجاد می کند.

این شامل:

  • سوزش
  • برجستگی ها
  • راش
  • ورم
  • عفونت
  • هیپرپیگمانتاسیون
  • زخم
  • سرخی

با پیروی از دستورالعمل های پیش مراقبت و مراقبت های بعدی پزشک ، ممکن است خطر ابتلا به این نوع عوارض را کاهش دهید. بسته به سابقه پزشکی شما ، ممکن است یک داروی آنتی بیوتیکی پیشگیرانه یا داروی ضد ویروسی برای شما تجویز شود.

مصرف داروهای آکنه ، مانند ایزوترتینوئین ( آکوتان ) ، ممکن است خطر ایجاد اسکار را افزایش دهد. شما باید با متخصص پوست خود در مورد هرگونه بیماری پزشکی و همچنین همه داروهایی که مصرف می کنید – از جمله OTC ها – صحبت کنید. به عنوان مثال ، آسپرین می تواند با افزایش خطر خونریزی ، بر بهبودی بعد از لیزر تأثیر بگذارد.

ABCS توصیه می کند که حداقل دو هفته قبل از این عمل سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن بعد از لیزر نیز می تواند خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.

آنچه از مراقبت های بعد و بهبودی انتظار می رود

اگرچه برخی از جراحان پوست سطح لیزر را انجام می دهند ، اما این روش ها به عنوان جراحی طبقه بندی نمی شوند. می توانید بلافاصله پس از عمل مطب پزشک خود را ترک کنید.

با این حال ، زمان خرابی و بازیابی لازم است تا مطمئن شوید که پوست شما به درستی بهبود می یابد. این امر خطر عوارض جانبی شما را کاهش می دهد و به شما در دستیابی به نتایج مطلوب کمک می کند.

عوارض جانبی و مدت زمان

درمان معمولاً بین 3 تا 10 روز طول می کشد . به عنوان یک قاعده کلی ، هرچه ناحیه درمان بزرگتر و لیزر عمیق تر باشد ، زمان بهبود بیشتر است. به عنوان مثال ، بهبودی از درمان با لیزر ablative ممکن است تا سه هفته طول بکشد .

در دوران نقاهت ، ممکن است پوست شما به شدت قرمز شود و پوسته پوسته شود. لایه برداری جزئی ایجاد می شود. می توانید از کیسه یخ برای کاهش تورم استفاده کنید.

در حالی که نیازی به حضور در خانه در طول کل فرایند بهبودی ندارید ، می خواهید از مناطق شناخته شده میکروب – مانند ورزشگاه – که می تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد ، اجتناب کنید.

پاکسازی

شما همچنین باید روال روزانه مراقبت از پوست خود را تنظیم کنید. با توجه به ASPS ، شما باید منطقه درمان شده را دو تا پنج بار در روز تمیز کنید. به جای پاک کننده معمولی خود ، از محلول نمکی یا سرکه ای که توسط پزشک توصیه شده است استفاده می کنید.

همچنین برای اطمینان از تمیز ماندن پوست خود باید از پانسمان های جدید استفاده کنید.

یک مرطوب کننده روزانه نیز می تواند به روند بهبود کمک کند ، اما مطمئن شوید که ابتدا این کار را توسط پزشک خود انجام دهید.

حفاظت

پوست شما ممکن است تا یک سال پس از هر عمل لیزر برای جوانسازی پوست حساس باشد. استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 می تواند خطر آفتاب سوختگی و آسیب ناشی از نور خورشید را کاهش دهد.

شما باید هر روز صبح (حتی وقتی هوا ابری است) از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که در طول روز مجدداً در صورت نیاز اقدام کنید.

آنچه از نتایج انتظار می رود

درمان های لیزری غیر ساینده خطرات زیادی برای عوارض جانبی ایجاد نمی کند ، اما ممکن است برای دستیابی به نتایج دلخواه خود به چندین درمان نیاز داشته باشید. از طرف دیگر ، لیزرهای ابلیتیو ممکن است نگرانی های شما را در یک درمان برطرف کنند.

نتایج فردی بر اساس میزان نگرانی های اولیه مورد درمان متفاوت است. می توانید انتظار داشته باشید که نتایج جلسات درمانی شما چندین سال دوام داشته باشد. با این حال ، نتایج دائمی نیستند. ممکن است لازم باشد در بعضی از مواقع این روش را تکرار کنید.

نحوه انتخاب متخصص پوست

با توجه به ماهیت ظریف این روش ، مهم است که با یک متخصص پوست مجرب کار کنید. به جای استفاده از اولین متخصص پوست که پیدا کرده اید ، ممکن است مصاحبه با چند نامزد مختلف را در نظر بگیرید.

قبل از رزرو لیزر درمانی پوست ، سologistالات زیر را از متخصص پوست بپرسید:

  • چه تجربه ای با لیزر مجدد پوست دارید؟
  • تجربه شما در مورد رنگ پوست و نگرانی های خاص پوست من چیست؟
  • آیا نمونه کارهایی با تصاویر قبل و بعد از مشتریان خود دارید؟
  • سلامتی من چگونه می تواند بر نتایج تأثیر بگذارد؟ آیا کاری هست که باید زودتر انجام دهم؟
  • در دوران نقاهت چه انتظاری می توانم داشته باشم؟
  • به نظر شما به چند جلسه نیاز دارم؟

همچنین مهم است که یک متخصص پوست پیدا کنید که دارای مجوز هیئت مدیره باشد. این گواهینامه ممکن است با هیئت جراحی زیبایی آمریکا یا انجمن آمریکایی جراحی پوست باشد. گواهینامه هیئت مدیره تضمین می کند که شما با یک متخصص پوست کار می کنید که آموزش و تمرینات گسترده ای دارد.